Monday 26 September 2011

Kembara alam

Bismillahirrahmanirrahim


Sedikit perkongsian semasa mengembara melihat alam, ciptaan indah Illahi...Subhanallah...

Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak (untuk menciptakan) sesuatu, maka (cukuplah) Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah". Lalu jadilah ia. (Surah Al-Baqarah 2: 117)


Dia Pencipta langit dan bumi. Bagaimana Dia mempunyai anak padahal Dia tidak mempunyai istri. Dia menciptakan segala sesuatu; dan Dia mengetahui segala sesuatu. (Surah Al-An'am 6: 101)


"berlumba" dengan itik semasa bot rowing...


pemandangan dari atas bot


"reflection" atas air yang sangat cantik


bot pun ada nama-:)

walaupun hujan, masih indah!

Kepunyaan Allah-lah kerajaan langit dan bumi, dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): "Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka. (Surah Ali-Imran 3: 189-191)


Sama-samalah menghargai dan paling penting mensyukuri setiap nikmat yang Allah berikan. Moga kita tergolong di kalangan orang-orang yang berakal, meggunakan pancaindera dan mata hati untuk berfikir....ingatan buat diriku jua

Wallahua'lam

sun shine bright day


No comments:

Post a Comment