Monday 28 November 2011

Bawa hati menuju Illahi

bergerak menuju cahaya Illahi





Bismillahirahmanirrahim

Wahai hati jangan kau pergi
Wahai jiwa jangan kau jauh dari-Nya
Sesak...aku lemas bernafas
Dunia mengikatku
Ikatan kukuh masihkah di situ?

Ya Rabb, aku mohon kekuatan,
Aku mohon keampunan
Jangan ya Allah aku dibiar sendiri
Jangan ya Rahman aku diketepi
Dari pandangan Rahim-Mu
Dari tabir hidayah-Mu

Tunduk kaku aku terbelenggu
Sulit benar nak kuluah
Bukan petah untuk kulafaz
Tapi Kau Maha Mengetahui ya Rabb
Tiap detik, titik dan saat
Dalam genggamanM-Mu
Dalam peliharaan-Mu

Hati kau diuji lagi
Kali ini biarlah dengan kesedaran
Ujian itu tanda kasih-Mu
Sebagai kejutan buatku, menyedarkanku
Bahawa telah jauh...menjauh
Kembalilah...kembalilah wahai hati
Menuju Rabbul Izzati


sejuk mencengkam...

No comments:

Post a Comment