Monday 21 February 2011

Kata-kata hikmah

Bismillahirrahmanirrahim...


Sekadar ingin berkongsi, hari ini saya dapat minat baru iaitu;

"merekacipta wallpaper"

Kiranya, ini tiga hasil pertama saya. Bukanlah cantik sangat tapi agak satisfying buat diri saya yang baru mencuba.


Kata-kata hikmah yang saya ambil dari buku "400 Kata-kata Hikmah Saidina Ali Karamallahuwajhah". Boleh tengok di sini tentang buku yang saya rujuk. Mungkin ada sahabat-sahabat lain yang pandai reka wallpaper, boleh la berkongsi dengan saya ya. Maklumlah saya budak baru belajar.







Sekadar mengambil peringatan dari Rasulullah SAW:

"Sampaikanlah dariku walaupun hanya satu ayat". Samalah kita "Berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" (Isi kandungan Surah Al-Asr yang sering diulang-ulang).

Moga manfaatnya ada baut kita semua. Hanya usaha kecil dari hamba yang lemah di-sisi-Nya.

Wallahua'alam

sejuk malam

p/s: Bagi yang ingin mencuba untuk merekacipta wallpaper, saya cadangkan mulakan dengan merujuk website ini. Selamat berkarya!

No comments:

Post a Comment